PERSEDIAAN DI MALAYSIA

Monday, April 5, 2010

Persediaan untuk memasuki Universiti Al-Azhar mestilah dibuat sejak berada di Malaysia lagi, kerana ia akan lebih memudahkan urusan kemasukan anda ke Universiti ini. malahan, permohonan yang dibuat di Mesir terlalu sukar untuk diluluskan berbanding terlalu mudah jika dilakukan di Malaysia.

 

 perjalanan ke mesir

 DOKUMENT-DOKUMENT PENTING

terjemahan dan cop tiket kapal terbang (2) BTN 2sokongan sekolah BTN 1  cop terjemahan stam result stam  tiket kapal terbang

Borang Kpt Al Azhar 2010

Senarai Semak Sebelum Ke Mesir
Share on : Facebook Twitter Google+

13 comments:

  1. Assalamualaikum,..saya nak tanya..saya pelajar tingkatan 6 bawah untuk tahun 2012..dan InsyaAllah akan sambung sampai ke tingkatan 6 atas untuk tahun hadapan..saya ambil aliran kemanusiaan dalam subjek geo..tapi,saya amat berminat untuk subjek dalam kos usuluddin...soalan saya..masih adakah peluang saya untuk belajar kos usuluddin..?walaupun saya tak ambil kos tu masa tingkatan 6.

    ReplyDelete
  2. Waalaikumusalam. Anda boleh ambil kos berkenaan. Caranya, anda masuk dulu sekolah Menegah Al-Azhar. Mohon rujuk http://syihab-educonsult.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum .
    surat anggaran perbelanjaan tu ,
    perlu sertakan anggaran perbelanjaan setahun atau selama 4 tahun?
    satu lagi , kalau nak buat surat minta bantuan kewangan secara berkumpulan perlu buat resume setiap seorang ke ?

    ReplyDelete
  4. Waalaikumusalam.
    Perlu berikan anggaran perbelanjaan lengkap. \
    Jika berkumpulan, lihatlah apa kesesuaiannya.

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum,saya nak tanya..kalau seseorang pelajar tu SPMnya tak menepati syarat kelayakan.Contohnya,dia tidak ambil subjek P.Quran dan Sunnah & P.Syariah Islamiah..masih boleh ke utk mmbuat prmohonan ke Al-Azhar

    ReplyDelete
  6. salam.. ana mengambil STAM pada tahun 2006.. dan mendapat mumtaz sufi. ana sudah mempunyai ijazah di bidang perakaunan, tetapi ana still berminat mengambil degree di bidang pengajian islam di Azhar ( dulu ana ambil akaun untuk mencapai hajat umi ana). masihkan ada ruang untuk ana menyambung pengajian di mesir?

    ReplyDelete
  7. permohonan degree pengajian islam sesi 2016 sudah dibuka ke belum???

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum ustaz,saya pelajar stam,namun saya gagal,tapi saya mempunyai sijil penilaian saya semasa di pondok darussalam gontor,soalan saya layakkah saya untuk mohon ke kuliah di alazhar tersebut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam. Tidak layak. Jika berminat, sila ambil semula ujian STAM.

      Delete
  9. Assalamualaikum ustz . Sy pelajar lepasan spm dn brminat utk smbg ke al azhar dlm bidang prgigian . Addmaths sy mndpt C+ tetapi sains tulen sy smua B+ . Adakah sy masih layak ?

    ReplyDelete
  10. ASSALAMUALAIKUM SAYA PELAJAR LEPASAN STAM DAN SAYA GAGAL SUBJEK ADAB DAN NUSUS ADAKAH SAYA AKAN KE UNIVERSITI AL AZHAR

    ReplyDelete
  11. DAN SUBJEK YANG LAIN SAYA DAPAT MUMTAZ TERIMA KASIH

    ReplyDelete
  12. DAN SUBJEK YANG LAIN SAYA DAPAT MUMTAZ TERIMA KASIH

    ReplyDelete

Mohon sertakan maklumat perhubungan lengkap seperti Facebook supaya Admin mudah memberi jawapan jika ada kemusykilan.